راز رشد گیاه

جمعه 6 فروردین 1400 984 بازدید کننده گروه آرشیو اخبار

بسیاری از مردم از اهمیت مصرف کود در گیاهان آپارتمانی غافل هستند. با وجود این، تغذیه مناسب برای رشد و نمو گیاهان ضروری است. بر خلاف گیاهان فضای باز که طبیعت، باران را فراهم کرده و گیاهان می توانند با استفاده از ریشه های خود عناصر غذایی را در خاک نامحدود جستجو کنند، عناصر غدایی موجود در خاک گلدان به دلیل مقدار اندک خاک کاملاً محدود است. پس برای گیاهان آپارتمانی و سلامت آنها کود دقیقا یک ضرورت است.

 

گياهان براي رشد مطلوب به طور کلی به 16 عنصر غذايي نياز دارند كه اين عناصر را از هوا، آب و خاك بدست مي آورند.

 از بین این عناصر، سه عنصرکربن، هیدروژن و اکسیژن از طريق اتمسفر (هوا) و آب براي گياهان تأمين مي‌شوند

 این در حالی است که گياه می بایست بقيه عناصر غذایی (13 عنصر دیگر) را از طريق خاك به مقدار مورد نياز جذب كند تا بتواند چرخه زندگي خود را كامل سازد. این عناصر شامل نیتروژن، فسفر، پتاسیم، کلسیم، منیزیم و گوگرد با عنوان عناصر پرمصرف و آهن، روی، منگنز، مس، بور، کلر و مولیبدن با نام عناصر كم مصرف شناخته مي‌شوند. برای تامین عناصر غذایی گیاهان آپارتمانی، کودهای مختلفی عرضه شده است، که میتوان به کودهای مایع، قرصی، پودری و گرانوله اشاره کرد. در این میان، نوع مناسب کود برای استفاده در گیاهان آپارتمانی به شکل مایع است. 

 

هر یک از این عناصر غذایی نقش ویژه ای در گیاه دارند:

 

مثلا نیتروژن رشد شاخ و برگ گیاه را افزایش می دهد

 و فسفر رشد ریشه را افزایش می کند

یا پتاسیم شکوفه های بزرگتر و سالم تر را سبب می شود

علاوه بر این، عناصردیگری مانند آهن، منیزیم و کلسیم نیز در کودهای مایع وجود دارند که رشد سالم‌تر گیاه را تشویق می کنند. در این مورد برچسب کود به خوبی نشان می دهد که چه عناصر غذایی درکود وجود دارد.  

دستورالعمل مصرف هر کود با توجه به نوع آن روی جلد هر بسته نوشته شده است . 

 


دیدگاه شما

نام شما :
آدرس ایمیل :
مشخصات من نمایش داده شود :
متن دیدگاه :
کد روبرو را وارد کنید :

راز رشد گیاهگلفروشی در شیراز | گالری گل فلورا گلفروشی آنلاین در شیراز3/26/2021بسیاری از مردم از اهمیت مصرف کود در گیاهان آپارتمانی غافل هستند. با وجود این، تغذیه مناسب برای رشد و... بسیاری از مردم از اهمیت مصرف کود در گیاهان آپارتمانی غافل هستند. با وجود این، تغذیه مناسب برای رشد و نمو گیاهان ضروری است. بر خلاف گیاهان فضای باز که طبیعت، باران را فراهم کرده و گیاهان می توانند با استفاده از ریشه های خود عناصر غذایی را در خاک نامحدود جستجو کنند، عناصر غدایی موجود در خاک گلدان به دلیل مقدار اندک خاک کاملاً محدود است. پس برای گیاهان آپارتمانی و سلامت آنها کود دقیقا یک ضرورت است. گياهان براي رشد مطلوب به طور کلی به 16 عنصر غذايي نياز دارند كه اين عناصر را از هوا، آب و خاك بدست مي آورند. از بین این عناصر، سه عنصرکربن، هیدروژن و اکسیژن از طريق اتمسفر (هوا) و آب براي گياهان تأمين مي‌شوند این در حالی است که گياه می بایست بقيه عناصر غذایی (13 عنصر دیگر) را از طريق خاك به مقدار مورد نياز جذب كند تا بتواند چرخه زندگي خود را كامل سازد. این عناصر شامل نیتروژن، فسفر، پتاسیم، کلسیم، منیزیم و گوگرد با عنوان عناصر پرمصرف و آهن، روی، منگنز، مس، بور، کلر و مولیبدن با نام عناصر كم مصرف شناخته مي‌شوند. برای تامین عناصر غذایی گیاهان آپارتمانی، کودهای مختلفی عرضه شده است، که میتوان به کودهای مایع، قرصی، پودری و گرانوله اشاره کرد. در این میان، نوع مناسب کود برای استفاده در گیاهان آپارتمانی به شکل مایع است.  هر یک از این عناصر غذایی نقش ویژه ای در گیاه دارند: مثلا نیتروژن رشد شاخ و برگ گیاه را افزایش می دهد و فسفر رشد ریشه را افزایش می کندیا پتاسیم شکوفه های بزرگتر و سالم تر را سبب می شودعلاوه بر این، عناصردیگری مانند آهن، منیزیم و کلسیم نیز در کودهای مایع وجود دارند که رشد سالم‌تر گیاه را تشویق می کنند. در این مورد برچسب کود به خوبی نشان می دهد که چه عناصر غذایی درکود وجود دارد.  دستورالعمل مصرف هر کود با توجه به نوع آن روی جلد هر بسته نوشته شده است .  5.0

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به گل فروشی اینترنتی فلورا است

طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس
محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید