بابا آدم

جمعه 7 مرداد 1401 601 بازدید کننده گروه آرشیو اخبار

گیاه بابا آدم با ظاهر جذاب و اندازه بزرگ برگ‌های آن باعث شده که این گیاه به نام ‘ گوش فیلی’ هم شناخته شود. بابا آدم متعلق به جنگل‌های پرباران جنوب شرقی آسیاست، جایی که برگ‌های آن نقشی شبیه به چتر برای گیاه ایفا می‌کنند. اما حدودا از سال 1950، این گیاه به عنوان یکی از انواع گیاه آپارتمانی زیبا وارد منازل شد و تا به امروز یکی از محبوب ترین و نوستالژیک ترین گیاهان آپارتمانی است.

نور چگونه باشد ؟

گیاه بابا آدم نور کافی ولی غیرمستقیم خورشید را ترجیح می‌دهد. آن را در خارج از مسیر تابش نور خورشید قرار دهید و مطمئن شوید که زیر نور خورشید در حال سوختن نباشد!

 

 

آبیاری چگونه باشد ؟

گیاه بابا آدم را در تمام طول سال مرطوب نگه دارید، چون آن گیاهی آب دوست است! همین موضوع باعث شده تا آبیاری بابا آدم به امری حساس تبدیل شود. چون باید خاک را مرطوب نگه دارید و در عین حال از غرقاب شدن آن جلوگیری کنید.

می‌توانید با انگشت خود، چند سانتی متر رویی خاک را کنار بزنید و میزان رطوبت را بسنجید. اگر خاک خشک بود، باید گیاه را آبیاری کنید.

 

بابا آدم به علت ورود به دوران خفتگی در طول فصل زمستان، به آبیاری کمتری نیاز دارد.

توصیه می‌کنیم به طور پیوسته اما کم به آن آب بدهید. توجه داشته باشید که گیاه بابا آدم بسیار مستعد به فاسد شدن ریشه در اثر آبیاری است.

به بابا آدم در بهار هفته ای دو بار و در زمستان هفته ای یک بار به آن آب بدهید.

 

کود دهی چگونه باشد ؟

بابا آدم مستعد دریافت مقدار بالای کود است، بخصوص گونه‌های بزرگ و عظیم آن.

در طول فصول رشد (بهار و تابستان)، مرتبا گیاه را با اضافه کردن کود مایع تقویت کنید. می‌توانید در مقادیر کم، از کودهای گرانوله هم استفاده کنید همچنین کود نیتروژن هم مناسب این گیاه است.

 

آفات:

شایع‌ترین آفات بابا آدم شپشک معمولی، شپشک آردی، شته و کنه تار عنکبوتی است. برای پیشگیری از حضور آفات، می‌توانید هر چند هفته یکبار تمام بخشهای گیاه را با محلول آب و صابون اسپری کنید.

این کار ضمن سالم نگه داشتن گیاه، به پاک شدن گرد و غبارهای آن نیز کمک می‌کند. اما اگر گیاه به این آفات دچار شد، می‌توانید از روغن چریش (neem oil) و یا محلولهای مخصوص ضدعفونی و آفت کش استفاده کنید. این نوع محصولات هم آفات و هم تخم‌های آنها را از بین خواهد برد.


دیدگاه شما

نام شما :
آدرس ایمیل :
مشخصات من نمایش داده شود :
متن دیدگاه :
کد روبرو را وارد کنید :

بابا آدمگلفروشی در شیراز | گالری گل فلورا گلفروشی آنلاین در شیراز7/29/2022گیاه بابا آدم با ظاهر جذاب و اندازه بزرگ برگ‌های آن باعث شده که این گیاه به نام ‘ گوش فیل... گیاه بابا آدم با ظاهر جذاب و اندازه بزرگ برگ‌های آن باعث شده که این گیاه به نام ‘ گوش فیلی’ هم شناخته شود. بابا آدم متعلق به جنگل‌های پرباران جنوب شرقی آسیاست، جایی که برگ‌های آن نقشی شبیه به چتر برای گیاه ایفا می‌کنند. اما حدودا از سال 1950، این گیاه به عنوان یکی از انواع گیاه آپارتمانی زیبا وارد منازل شد و تا به امروز یکی از محبوب ترین و نوستالژیک ترین گیاهان آپارتمانی است.نور چگونه باشد ؟گیاه بابا آدم نور کافی ولی غیرمستقیم خورشید را ترجیح می‌دهد. آن را در خارج از مسیر تابش نور خورشید قرار دهید و مطمئن شوید که زیر نور خورشید در حال سوختن نباشد!  آبیاری چگونه باشد ؟گیاه بابا آدم را در تمام طول سال مرطوب نگه دارید، چون آن گیاهی آب دوست است! همین موضوع باعث شده تا آبیاری بابا آدم به امری حساس تبدیل شود. چون باید خاک را مرطوب نگه دارید و در عین حال از غرقاب شدن آن جلوگیری کنید.می‌توانید با انگشت خود، چند سانتی متر رویی خاک را کنار بزنید و میزان رطوبت را بسنجید. اگر خاک خشک بود، باید گیاه را آبیاری کنید. بابا آدم به علت ورود به دوران خفتگی در طول فصل زمستان، به آبیاری کمتری نیاز دارد.توصیه می‌کنیم به طور پیوسته اما کم به آن آب بدهید. توجه داشته باشید که گیاه بابا آدم بسیار مستعد به فاسد شدن ریشه در اثر آبیاری است.به بابا آدم در بهار هفته ای دو بار و در زمستان هفته ای یک بار به آن آب بدهید. کود دهی چگونه باشد ؟بابا آدم مستعد دریافت مقدار بالای کود است، بخصوص گونه‌های بزرگ و عظیم آن.در طول فصول رشد (بهار و تابستان)، مرتبا گیاه را با اضافه کردن کود مایع تقویت کنید. می‌توانید در مقادیر کم، از کودهای گرانوله هم استفاده کنید همچنین کود نیتروژن هم مناسب این گیاه است. آفات:شایع‌ترین آفات بابا آدم شپشک معمولی، شپشک آردی، شته و کنه تار عنکبوتی است. برای پیشگیری از حضور آفات، می‌توانید هر چند هفته یکبار تمام بخشهای گیاه را با محلول آب و صابون اسپری کنید.این کار ضمن سالم نگه داشتن گیاه، به پاک شدن گرد و غبارهای آن نیز کمک می‌کند. اما اگر گیاه به این آفات دچار شد، می‌توانید از روغن چریش (neem oil) و یا محلولهای مخصوص ضدعفونی و آفت کش استفاده کنید. این نوع محصولات هم آفات و هم تخم‌های آنها را از بین خواهد برد.5.0

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به گل فروشی اینترنتی فلورا است

طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس
محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید