پرنده بهشتی

جمعه 21 مرداد 1401 584 بازدید کننده گروه آرشیو اخبار
  • درمورد گل استرلیتزیا یا پرنده بهشتی بدانیم:

 

 

گلبرگهای این گل درست مانند اسمش همانند یک پرنده زیبا در اوج پرواز است و به همین دلیل از گلهای خاص برای دسته گل، تاج گل و یا انواع سبد گل محسوب می‌شود.

جالب است بدانید که پرنده بهشتی را می‌توانید به صورت گلدانی و داخل خانه نیز نگهداری کنید و از زیبایی آن برای همیشه لذت ببرید.

 

 

پرنده بهشتی بومی آفریقای جنوبی می‌باشد و برای رشد به شرایط معتدل مانند گلخانه نیاز دارد. گلهای سبز رنگ با رگه‌هاي بنفش و گلبرگ‌های رنگارنگ از نارنجی تا آبی، این گل را به زیبایی زینت بخشیده اند.

گلدهی پرنده بهشتی از زمستان شروع شده و تا اواخر بهار ادامه می‌یابد. نوع گلدانی آن را می‌توان داخل منزل و پاسیو نگهداری کرد و در شمال کشور به راحتی در باغچه رشد می‌کند اما به دلیل حساسیتی که به سرما دارد بهتر است در فصول سرد یک پلاستیک روی آن بکشید. 

 

نور:

 

استرلیتزیا یا پرنده بهشتی به نور متوسط تا زیادی نیاز دارد و در صورت دریافت نور کم متمایل به سایه، ممکن است گلدهی نداشته باشد و یا گلهای متولد شده نیز از بین بروند.

درواقع نور کم سبب می‌شود که گیاه مواد مورد نیازی که برای گلدهی از طریق فتوسنتز از نور خورشید دریافت می‌کند را در دسترس نداشته باشد و به همین دلیل نتواند به طور طبیعی گلدهی داشته باشد. البته در نظر داشته باشید که نور مصنوعی نیز مانند نور طبیعی برای گلدهی و رشد این گیاه خوب است.

از قرار دادن این گل در معرض مستقیم آفتاب تابستان و یا نور شدید خورشید خودداری کنید. البته پرنده بهشتی نور آفتاب زمستان را می‌تواند تحمل کند.

 

آبیاری:

 

 

 گل استرلیتزیا همیشه به خصوص در فصول رشد، به آبیاری نسبتا زیادی نیاز دارد تا جایی که خاک آن اصلا خشک نگردد و کمی رطوبت را همیشه با خود داشته باشد. پرنده بهشتی نیز مانند گلهای دیگر دوره استراحت و خواب دارد که نزدیک به مرداد ماه است و در این دوره باید آبیاری را خیلی کمتر کنید تا ریشه های گیاه استرلیتزیا نسوزد و در فصول رشد گلدهی گیاه تضمین شود.

 

کود دهی: 

 

پرنده بهشتی یا استرلیتزیا در فصول رشد یعنی بهار و تابستان به کوددهی منظم نیاز دارد. در صورتی که امکان دادن کود منظم به آن را ندارید، می‌توانید خاک سطحی را به خاکی جدید و غنی از مواد معدنی تعویض کنید تا گیاه تغذیه شود.

در پاییز و زمستان بهتر است کوددهی را کم و یا کاملا متوقف کنید.

 


دیدگاه شما

نام شما :
آدرس ایمیل :
مشخصات من نمایش داده شود :
متن دیدگاه :
کد روبرو را وارد کنید :

پرنده بهشتیگلفروشی در شیراز | گالری گل فلورا گلفروشی آنلاین در شیراز8/12/2022درمورد گل استرلیتزیا یا پرنده بهشتی بدانیم:  گلبرگهای این گل درست مانند اسمش همانند یک پرن... درمورد گل استرلیتزیا یا پرنده بهشتی بدانیم:  گلبرگهای این گل درست مانند اسمش همانند یک پرنده زیبا در اوج پرواز است و به همین دلیل از گلهای خاص برای دسته گل، تاج گل و یا انواع سبد گل محسوب می‌شود. جالب است بدانید که پرنده بهشتی را می‌توانید به صورت گلدانی و داخل خانه نیز نگهداری کنید و از زیبایی آن برای همیشه لذت ببرید.  پرنده بهشتی بومی آفریقای جنوبی می‌باشد و برای رشد به شرایط معتدل مانند گلخانه نیاز دارد. گلهای سبز رنگ با رگه‌هاي بنفش و گلبرگ‌های رنگارنگ از نارنجی تا آبی، این گل را به زیبایی زینت بخشیده اند. گلدهی پرنده بهشتی از زمستان شروع شده و تا اواخر بهار ادامه می‌یابد. نوع گلدانی آن را می‌توان داخل منزل و پاسیو نگهداری کرد و در شمال کشور به راحتی در باغچه رشد می‌کند اما به دلیل حساسیتی که به سرما دارد بهتر است در فصول سرد یک پلاستیک روی آن بکشید.  نور: استرلیتزیا یا پرنده بهشتی به نور متوسط تا زیادی نیاز دارد و در صورت دریافت نور کم متمایل به سایه، ممکن است گلدهی نداشته باشد و یا گلهای متولد شده نیز از بین بروند. درواقع نور کم سبب می‌شود که گیاه مواد مورد نیازی که برای گلدهی از طریق فتوسنتز از نور خورشید دریافت می‌کند را در دسترس نداشته باشد و به همین دلیل نتواند به طور طبیعی گلدهی داشته باشد. البته در نظر داشته باشید که نور مصنوعی نیز مانند نور طبیعی برای گلدهی و رشد این گیاه خوب است. از قرار دادن این گل در معرض مستقیم آفتاب تابستان و یا نور شدید خورشید خودداری کنید. البته پرنده بهشتی نور آفتاب زمستان را می‌تواند تحمل کند. آبیاری:   گل استرلیتزیا همیشه به خصوص در فصول رشد، به آبیاری نسبتا زیادی نیاز دارد تا جایی که خاک آن اصلا خشک نگردد و کمی رطوبت را همیشه با خود داشته باشد. پرنده بهشتی نیز مانند گلهای دیگر دوره استراحت و خواب دارد که نزدیک به مرداد ماه است و در این دوره باید آبیاری را خیلی کمتر کنید تا ریشه های گیاه استرلیتزیا نسوزد و در فصول رشد گلدهی گیاه تضمین شود. کود دهی:  پرنده بهشتی یا استرلیتزیا در فصول رشد یعنی بهار و تابستان به کوددهی منظم نیاز دارد. در صورتی که امکان دادن کود منظم به آن را ندارید، می‌توانید خاک سطحی را به خاکی جدید و غنی از مواد معدنی تعویض کنید تا گیاه تغذیه شود. در پاییز و زمستان بهتر است کوددهی را کم و یا کاملا متوقف کنید. 5.0

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به گل فروشی اینترنتی فلورا است

طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس
محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید