درباره نرگس بدانیم

سه شنبه 29 آذر 1401 535 بازدید کننده گروه آرشیو اخبار

در افسانه ها می گویند اگر یک شاخه نرگس بخرید، بدشانسی می آورید ؛ اما یک دسته گل نرگس با خودش خوش شانسی، شادی و خوشبختی می آورد.

 

نرگس نماد تولد دوباره و آغاز نو است. نرگس زرد مترادف با فرا رسیدن فصل بهار و نو شدن و تازگی است. از همین جهت نرگس یکی از محبوب ترین گل ها برای آغاز دوباره ی یک ارتباط دوستانه و یا عاشقانه است. گل نرگس برای تولد نوزادان نیز استفاده می شود و معنی فرا رسیدن بهار زندگی کودک را دارد.

 

گل نرگس از دسته گیاهان پیازی و جزو زیباترین و خوشبوترین گلهای موجود در طبیعت است که بویش از فاصله ها، انسان را سرمست می کند. این گل زیبا با عطر و بوی فریبنده گل خاطره ها و یادهاست. گلهای نرگس در انواع و رنگهای مختلفی وجود دارند که معمولا سفید و زرد و یا دو رنگ هستند.

 

این گل جایگاه خاصی در ادبیات، افسانه ها و قصه های ایران زمین دارد و در بسیاری از مناطق ایران مانند شهر بهبهان در استان خوزستان شهر کازرون در استان فارس و حاشیه های دریاچه پریشان، پراکنده شده است.

 

نرگس نباتی است دائمی با پیازهای کشیده گلابی شکل که پیازها دارای ورقه های فلسی و مطبق هستند و دارای مواد سمی از نوع آلکالوئیدها می باشند . عطر نرگس شاداب کننده است و برای مخاط و سینوس ها مفید است و از سرماخوردگی جلو گیری می کند.

 

گل نرگس از آسان ترین گیاهانی است که می توان آن را به شکوفه واداشت هرچند نگهداری و کاشت آن نیاز به حوصله و مهارت دارد.

در مورد گل نرگس یک داستان قدیمی وجود دارد که بسیار معروف شده است. لاتین نرگس Narci، برگرفته از نام یک خدای یونانی است. طبق افسانه‌ها، وقتی نارسیس (خدای یونان باستان)، در حال تماشای انعکاس چهره‌اش در آب رودخانه بود، در آن لحظه به نوعی عاشق عکس خود شده است و برای لمس یا گرفتن آن به سمت رودخانه رفته و در نهایت در این رودخانه غرق شده است.گل‌های زرد زیبایی شروع به رشد کردند و چون دقیقا در همان مکان غرق شدن نارسیس بودند، مردم باور داشتند که این گل‌ها مربوط به اوست. به همین دلیل این گل را گل نارسیسوس یا همان گل نرگس نام گذاری کرده اند.

خاک مناسب نرگس:

نرگس از گل های پیازی محسوب می شود و مانند همه گل های پیازی خاک سبک را دوست دارد و خاک های سنگین و رسی را نمی پسندد. اگر خاک باغچه یا گلدان تان رسی است ، برای بهتر شدن زهکشی آن کمی شن را با آن مخلوط کنید. برای باغچه گل نرگس استفاده از کودهای حیوانی مناسب است و برای گلدان های نرگس داخل آپارتمان ورمی کمپوست ، کود مناسبی است.

 

آبیاری مناسب نرگس:

نرگس، گیاهی است که آبیاری زیاد را دوست ندارد و در صورت افراط در آبیاری ، برگ هایش بیش از حد بزرگ شده و گل نمی دهد زیرا این گیاه برای گل دادن باید کمی خشکی ببیند. ماندگاری گل نرگس در هوای سرد بیشتر است ودر دمای بالاتر گل ها زودتر پژمرده می شوند. نرگس در بعضی از ساعات روز برای گلدهی به نور خورشید نیاز دارد.

توجه: 

پیاز و برگ ها ی نرگس حاوی آلکالوئید های سمی هستند که خورده شود، سبب مسمومیت در فرد می گردد از عوارض خوردن این پیازها تهوع، دل پیچه و اسهال می باشد. مواد ترشح شده از ساقه های نرگس برای دیگر گل های شاخه بریده هم مانند رزها، میخک، فریزیا و لاله مضر است.

 


دیدگاه شما

نام شما :
آدرس ایمیل :
مشخصات من نمایش داده شود :
متن دیدگاه :
کد روبرو را وارد کنید :

درباره نرگس بدانیمگلفروشی در شیراز | گالری گل فلورا گلفروشی آنلاین در شیراز12/20/2022در افسانه ها می گویند اگر یک شاخه نرگس بخرید، بدشانسی می آورید ؛ اما یک دسته گل نرگس با خودش خوش شان... در افسانه ها می گویند اگر یک شاخه نرگس بخرید، بدشانسی می آورید ؛ اما یک دسته گل نرگس با خودش خوش شانسی، شادی و خوشبختی می آورد. نرگس نماد تولد دوباره و آغاز نو است. نرگس زرد مترادف با فرا رسیدن فصل بهار و نو شدن و تازگی است. از همین جهت نرگس یکی از محبوب ترین گل ها برای آغاز دوباره ی یک ارتباط دوستانه و یا عاشقانه است. گل نرگس برای تولد نوزادان نیز استفاده می شود و معنی فرا رسیدن بهار زندگی کودک را دارد. گل نرگس از دسته گیاهان پیازی و جزو زیباترین و خوشبوترین گلهای موجود در طبیعت است که بویش از فاصله ها، انسان را سرمست می کند. این گل زیبا با عطر و بوی فریبنده گل خاطره ها و یادهاست. گلهای نرگس در انواع و رنگهای مختلفی وجود دارند که معمولا سفید و زرد و یا دو رنگ هستند. این گل جایگاه خاصی در ادبیات، افسانه ها و قصه های ایران زمین دارد و در بسیاری از مناطق ایران مانند شهر بهبهان در استان خوزستان شهر کازرون در استان فارس و حاشیه های دریاچه پریشان، پراکنده شده است. نرگس نباتی است دائمی با پیازهای کشیده گلابی شکل که پیازها دارای ورقه های فلسی و مطبق هستند و دارای مواد سمی از نوع آلکالوئیدها می باشند . عطر نرگس شاداب کننده است و برای مخاط و سینوس ها مفید است و از سرماخوردگی جلو گیری می کند. گل نرگس از آسان ترین گیاهانی است که می توان آن را به شکوفه واداشت هرچند نگهداری و کاشت آن نیاز به حوصله و مهارت دارد.در مورد گل نرگس یک داستان قدیمی وجود دارد که بسیار معروف شده است. لاتین نرگس Narci، برگرفته از نام یک خدای یونانی است. طبق افسانه‌ها، وقتی نارسیس (خدای یونان باستان)، در حال تماشای انعکاس چهره‌اش در آب رودخانه بود، در آن لحظه به نوعی عاشق عکس خود شده است و برای لمس یا گرفتن آن به سمت رودخانه رفته و در نهایت در این رودخانه غرق شده است.گل‌های زرد زیبایی شروع به رشد کردند و چون دقیقا در همان مکان غرق شدن نارسیس بودند، مردم باور داشتند که این گل‌ها مربوط به اوست. به همین دلیل این گل را گل نارسیسوس یا همان گل نرگس نام گذاری کرده اند.خاک مناسب نرگس:نرگس از گل های پیازی محسوب می شود و مانند همه گل های پیازی خاک سبک را دوست دارد و خاک های سنگین و رسی را نمی پسندد. اگر خاک باغچه یا گلدان تان رسی است ، برای بهتر شدن زهکشی آن کمی شن را با آن مخلوط کنید. برای باغچه گل نرگس استفاده از کودهای حیوانی مناسب است و برای گلدان های نرگس داخل آپارتمان ورمی کمپوست ، کود مناسبی است. آبیاری مناسب نرگس:نرگس، گیاهی است که آبیاری زیاد را دوست ندارد و در صورت افراط در آبیاری ، برگ هایش بیش از حد بزرگ شده و گل نمی دهد زیرا این گیاه برای گل دادن باید کمی خشکی ببیند. ماندگاری گل نرگس در هوای سرد بیشتر است ودر دمای بالاتر گل ها زودتر پژمرده می شوند. نرگس در بعضی از ساعات روز برای گلدهی به نور خورشید نیاز دارد.توجه: پیاز و برگ ها ی نرگس حاوی آلکالوئید های سمی هستند که خورده شود، سبب مسمومیت در فرد می گردد از عوارض خوردن این پیازها تهوع، دل پیچه و اسهال می باشد. مواد ترشح شده از ساقه های نرگس برای دیگر گل های شاخه بریده هم مانند رزها، میخک، فریزیا و لاله مضر است. 5.0

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به گل فروشی اینترنتی فلورا است

طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس
محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید