قارچ گیاهان

سه شنبه 11 بهمن 1401 497 بازدید کننده گروه آرشیو اخبار

 

شما هم شاید از آن دسته از افراد باشید که تا بحال با علائم متنوع قارچ در گیاهتان روبرو شده باشید اما در عین حال همه ما دوستداریم تا هیچ وقت گیاهمان بیمار نشود و شاید پیش خودمان فکر می کنیم ما که در خانه مان هیچ آلودگی وجود ندارد و اصلا قارچ کجا بوده و چجوری می خواهد سمت گیاه ما بیاید اما باید بدانید که ما تقریبا داریم با این موجودات زندگی می کنیم و اگر مجال پیدا کنند و محیط فراهم باشد به سرعت رشد خواهند کرد.

قارچ گیاهان روش تکثیر بسیار ساده و قوی هم دارند که بواسطه یک وزش باد ساده می تواند کلی هاگ جابجا شود و حتما این انبوه هاگ ها شانس این را چیدا می کنند تا در محیط مناسب برای تکثیر قرار بگیرند و رشد کنند و میزبانشان را قربانی خود سازند.

باید هشیار باشید و علائم ظاهری قارچ ها را بشناسید مثلا یک نوع متداول آن لکه های قهوه ای شکل است که حاشیه زرد رنگ دارند این یکی از علائم قارچ است که موجب پوسیدگی برگ ها و در نهایت ریزش کامل آنان می شود. باید فورا برگ های آلوده را از سایر برگ ها که هنوز قارچ نگذاشته اند جدا کنید اما اگر دیدید همه برگ ها درگیر شده اند کل گلدانتان را از کنار سایر گلدان ها بردارید و تا پس از درمان کامل برنگردانید.

یک نکته دیگر در مراقبت خانگی این است که گلدان ها باید در مکانی قرارداشته باشند که جریان هوای تازه و منظم خوبی داشته باشد. جایی که هوا محبوس است در اصطلاح گیاه را خفه می کند و این مطلب برای رشد قارچ ایده آل است. اگر برگ های گیاهی که قارچ زده متراکم و انبوه است بهتر است چنر برگ را از میانه گلدان بچینید بطوری که با این کار بتوانید از عبور هوا مطمئن شده و جلوی چسبیدگی برگ ها به یکدیگر را بگیرید.

 

 

برگ های قارچ زده ای که پای گلدان افتاده است را حتما بردارید که قارچ منتقل نشود برگ هایی را هم خود چیده اید حتما دور بریزید و حتی اگر زیاد هم بودند بدانید قابل استفاده در تهیه هیچ نوع کودی نیستند چون آلوده اند.

برای درمان گیاه قارچ زده باید از محلول سم قارچ کش استفاده کرد .به طور کلی انواع مدل های موجود در بازار خوب هستند ،بهتر است که اگر از یک مدل استفاده می کنید پس از چندماه نوع آن را تغییر دهید تا قارچ ها در برابر سم شما مقاوم نشوند و حتما به طریقه مصرف هریک عمل شود.

 


دیدگاه شما

نام شما :
آدرس ایمیل :
مشخصات من نمایش داده شود :
متن دیدگاه :
کد روبرو را وارد کنید :

قارچ گیاهانگلفروشی در شیراز | گالری گل فلورا گلفروشی آنلاین در شیراز1/31/2023 شما هم شاید از آن دسته از افراد باشید که تا بحال با علائم متنوع قارچ در گیاهتان روبرو شده باشی...  شما هم شاید از آن دسته از افراد باشید که تا بحال با علائم متنوع قارچ در گیاهتان روبرو شده باشید اما در عین حال همه ما دوستداریم تا هیچ وقت گیاهمان بیمار نشود و شاید پیش خودمان فکر می کنیم ما که در خانه مان هیچ آلودگی وجود ندارد و اصلا قارچ کجا بوده و چجوری می خواهد سمت گیاه ما بیاید اما باید بدانید که ما تقریبا داریم با این موجودات زندگی می کنیم و اگر مجال پیدا کنند و محیط فراهم باشد به سرعت رشد خواهند کرد.قارچ گیاهان روش تکثیر بسیار ساده و قوی هم دارند که بواسطه یک وزش باد ساده می تواند کلی هاگ جابجا شود و حتما این انبوه هاگ ها شانس این را چیدا می کنند تا در محیط مناسب برای تکثیر قرار بگیرند و رشد کنند و میزبانشان را قربانی خود سازند.باید هشیار باشید و علائم ظاهری قارچ ها را بشناسید مثلا یک نوع متداول آن لکه های قهوه ای شکل است که حاشیه زرد رنگ دارند این یکی از علائم قارچ است که موجب پوسیدگی برگ ها و در نهایت ریزش کامل آنان می شود. باید فورا برگ های آلوده را از سایر برگ ها که هنوز قارچ نگذاشته اند جدا کنید اما اگر دیدید همه برگ ها درگیر شده اند کل گلدانتان را از کنار سایر گلدان ها بردارید و تا پس از درمان کامل برنگردانید.یک نکته دیگر در مراقبت خانگی این است که گلدان ها باید در مکانی قرارداشته باشند که جریان هوای تازه و منظم خوبی داشته باشد. جایی که هوا محبوس است در اصطلاح گیاه را خفه می کند و این مطلب برای رشد قارچ ایده آل است. اگر برگ های گیاهی که قارچ زده متراکم و انبوه است بهتر است چنر برگ را از میانه گلدان بچینید بطوری که با این کار بتوانید از عبور هوا مطمئن شده و جلوی چسبیدگی برگ ها به یکدیگر را بگیرید.  برگ های قارچ زده ای که پای گلدان افتاده است را حتما بردارید که قارچ منتقل نشود برگ هایی را هم خود چیده اید حتما دور بریزید و حتی اگر زیاد هم بودند بدانید قابل استفاده در تهیه هیچ نوع کودی نیستند چون آلوده اند.برای درمان گیاه قارچ زده باید از محلول سم قارچ کش استفاده کرد .به طور کلی انواع مدل های موجود در بازار خوب هستند ،بهتر است که اگر از یک مدل استفاده می کنید پس از چندماه نوع آن را تغییر دهید تا قارچ ها در برابر سم شما مقاوم نشوند و حتما به طریقه مصرف هریک عمل شود. 5.0

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به گل فروشی اینترنتی فلورا است

طراحی سایت سئو مرکز طراحی وب زئوس
محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید